A na początku był papier…

Rodzaj papieru to jedno z najważniejszych kryteriów, kiedy zastanawiamy się nad naszym wydrukiem.

Technicznie rzecz ujmując jest to cienki, płaski materiał występujący w postaci arkuszy lub wstęgi nawijanej w zwoje. Charakteryzuje się gramaturą, przeznaczeniem, formatem oraz barwą. I tak, gramatura oznacza wagę metra kwadratowego danego papieru i podawana jest w g/m2. Przeznaczenie oraz barwa uzależnione są od produktu jaki nas interesuje, a format od naszej „wyobraźni” (patrz niżej).

Formaty Papieru – SZEREGI PODSTAWOWE

Szereg formatów A (mm)         
A0 841 x 1189                          
A1 594 x 841                             
A2 420 x 594                             
A3 297 x 420                            
A4 210 x 297                            
A5 148 x 210                           
A6 105 x 148                             
A7 74 x 105                               
A8 52 x 74                                

Szereg formatów B(mm)

 B0 1000 x 1414
 B1 707 x 1000
 B2 500 x 707
 B3 353 x 500
 B4 250 x 353
 B5 176 x 250
 B6 125 x 176
 B7 88 x 125
 B8 62 x 88

W naszej pracy najczęściej spotykamy się z zamówieniami wydruku na papierach kredowych, offsetowych, tekturach i kartonach.

Papier kredowy jest przyjemny w dotyku, charakteryzuje się wysoką bielą. Błyszcząca lub matowa, niezwykle gładka powłoka powierzchni zapewnia realistyczne odwzorowanie kolorów oraz ostre i wyraźne wydruki. W zależności od gramatury, papier kredowy może idealnie służyć zarówno do druku wizytówek, jak i eleganckich ulotek.

Papier offsetowy to rodzaj papieru przeznaczony do druku offsetowego. Cechuje go duża nierozciągliwość. Typowe przeznaczenie to druk książek, broszur, czasopism, plakatów, czy etykiet.

Tektura to najgrubszy materiał papierniczy, ma do 5 mm grubości. Jest materiałem nadającym się do druku offsetowego. Rozróżnia się kilka gatunków tektury: białą, brązową (szarą), techniczną, czy powlekaną, litą lub falistą. Jest używana przede wszystkim do produkcji opakowań zbiorczych oraz materiałów POS.

Kartony. W tym wypadku rozróżniamy kilka gramatur od cienkich po grube. Występują w różnych połączeniach barw, jeżeli chodzi o kolorystki spodu. Idealnie nadają się do opakowań jednostkowych, materiałów POS oraz innych materiałów reklamowych. Dla naszych Klientów uszlachetniamy kartony foliami metalizowanymi przy drukach opakowań typu premium.

Prócz wyżej wymienionych papierów, możemy wyróżnić jeszcze następujące pozycje:
– papier samoprzylepny – do zastosowania w etykietach, naklejkach, itp.
– papier samokopiujące – wykorzystywany do bloczków samokopiujących.
– papier syntetyczny – stosowany m.in. w produkcji materiałów reklamowych.
– papier ozdobny – przykładowo luksusowy papier barwiony w masie lub czerpany, mające podkreślić wyjątkowość drukowanych materiałów.

Jeżeli zastanawiacie się Państwo jaki papier wybrać, doradzimy z przyjemnością.

Reklamy